Батьки – ключові партнери в інклюзивному просторі
Серед різних соціальних факторів, що впливають на становлення особистості, одним з найважливіших є сім'я. Саме тому 02 квітня 2021 року фахівцями Великолепетиського інклюзивно-ресурсного центру через платформу ZOOM проведено веб-семінар для батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами на тему: «Батьки – ключові партнери в інклюзивному просторі». Традиційно родина – головний інститут виховання та соціальної поведінки дитини. Те, що дитина набуває в сім'ї, вона зберігає впродовж усього подальшого життя. Саме в сім'ї закладаються основи особистості.
Розпочала семінар директор центру Малахова Інна Володимирівна, яка оголосила план роботи, провела вправу «Обери чашку» на активізацію учасників та запросила їх до перегляду відео «Дитячі прохання до батьків», ключовими моментами якого було донести до батьків, що лише вони дають дитині нові зразки поведінки, та з їх допомогою вона пізнає навколишній світ і наслідує їх у всіх своїх діях.
Практичний психолог центру Волкова Тетяна Леонідівна розкрила поняття «гра» та її вплив на загальний розвиток особистості.
Учитель-логопед Кайда Наталія Сергіївна донесла батькам важливість раннього втручання в розвиток фонематичного слуху дитини, адже це є основою успішного оволодіння читанням та письмом.
Учитель-реабілітолог Дацько Віктор Володимирович звернув увагу учасників семінару на основні ознаки сколіозу та використання гри під час виконання вправ на корекцію постави у дітей.
Підвищення виховного потенціалу сім’ї, педагогічної культури батьків можливе за умови позитивно спрямованої взаємодії родини та інклюзивно-ресурсного центру. Така взаємодія припускає рівноправні позиції педагогів і батьків у вихованні, розвитку особистості дитини. У ході семінару фахівці ІРЦ продемонстрували низку ігор та вправ, які батьки можуть використовувати з дітьми для їх розвитку в умовах дистанту.
На закінчення батьки отримали відповіді на хвилюючі їх питання та поради від команди фахівців, які допоможуть їм в подальшому вихованні, навчанні своїх дітей. Лише спільними зусиллями, доповнюючи та підтримуючи одне одного, родина та педагоги можуть досягти бажаних результатів, адже вони поєднані однією метою – повноцінно й гармонійно розвивати дитину.