ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ КОНСУЛЬТАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ ШЛЯХОМ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ
З метою забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності органу місцевого самоврядування, врахування громадської думки під час прийняття важливих рішень для громади Великолепетиської селищної ради, на підставі розпорядження селищного голови від 15 лютого 2021року № 19 «Про план заходів щодо реорганізації закладів освіти на території Великолепетиської селищної ради в 2021 році» проведені консультації з громадськістю шляхом громадського обговорення питання «Реорганізація Великолепетиського ясла/садка № 4 «Ягідка» Великолепетиської селищної ради шляхом приєднання до Великолепетиського ясла/садка № 1 Великолепетиської селищної ради».
Громадські обговорення організовані відділом соціально-культурної сфери Великолепетиської селищної ради та відбулися 12 квітня 2021 року. Відповідне інформаційне повідомлення оприлюднено на офіційному вебсайті Великолепетиської громади (в рубриці «Новини»).
В обговоренні взяли участь голова Великолепетиської селищної ради Максим Колокот, начальник відділу соціально-культурної сфери Тетяна Трохименко, начальник фінансового відділу Ірина Мамаєва, громадськість селища Велика Лепетиха, депутати селищної ради.
У ході обговорення наголошено, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та в спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України (ст.19 Конституції України).
Учасникам обговорень надано економічне обґрунтування та роз'яснено законодавчі основи реорганізації закладу дошкільної освіти:
- відповідно до статті 14 Закону України «Про дошкільну освіту» наповнюваність різновікової групи становить 15 осіб;
- ст.66 Закону України «Про освіту» право засновувати навчальні заклади, реорганізовувати, перепрофільовувати та ліквідовувати їх надано селищним радам. Із нормою цієї статті корелюють положення статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно якої «здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", цього Закону та положень про них».
Ураховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів дошкільної освіти селища повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги. Показник наповнюваності Великолепетиського ясел-садка № 4 «Калинка» Великолепетиської селищної ради є незмінно низьким протягом тривалого часу, що свідчить про низький соціальний попит громади селища на освітні послуги саме в цьому закладі .
Аналіз педагогічного процесу в різновікових групах засвідчив проблеми щодо урахування індивідуальних особливостей розвитку дітей, побудови гнучкої системи їхнього виховання і навчання. Крім цього, матеріально-технічна база Великолепетиського ясла-садка № 4 «Калинка» Великолепетиської селищної ради є застарілою та потребує оновлення.
П. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що «бюджетна система ґрунтується на принципі ефективності та результативності – при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національних цінностей і завдань, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, місцевим самоврядуванням, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів».
Відповідно до звіту про функціонування закладів дошкільної освіти за 2020 рік середня вартість утримання однієї дитини становить:
- Великолепетиський ясла-садок № 1 Великолепетиської селищної ради – 46,2 тис. грн;
- Великолепетиський ясла-садок № 2 «Ромашка» Великолепетиської селищної ради – 94,0 тис. грн;
- Великолепетиський ясла-садок № 3 «Ягідка» Великолепетиської селищної ради – 91,7 тис. грн;
- Великолепетиський ясла-садок № 4 «Калинка» Великолепетиської селищної ради – 142,2 тис. грн.
Отже, реорганізація Великолепетиського ясла/садка № 4 «Ягідка» Великолепетиської селищної ради шляхом приєднання до Великолепетиського ясла/садка № 1 Великолепетиської селищної ради є важливим та необхідним управлінським кроком, який має під собою соціальні та економічні підстави, а також сприятиме забезпеченню нової якості освіти, підвищенню ефективності використання фінансових та освітніх ресурсів.
Ч. 2 ст.28 Закону України «Про дошкільну освіту», ст.3 та ст. 4 Закону України «Про освіту» встановлено, що кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.
На виконання цієї норми, з метою забезпечення реалізації гарантій права на здобуття кожним якісної дошкільної освіти на цей час проводиться комплекс заходів, які дозволять уникнути незручностей кожного в реалізації права на здобуття дошкільної освіти (зокрема, організація процесу переведення дітей до Великолепетиського я/с № 1 Великолепетиської селищної ради та підвезення дітей до навчального закладу).
Узагальнюючи подані пропозиції та зауваження, висловлені під час обговорення, прийнято наступні рішення:
перевести вихованців Великолепетиського ясел-садка № 4 «Калинка» Великолепетиської селищної ради до Великолепетиського я/с № 1 Великолепетиської селищної ради;
забезпечити працевлаштування педагогічних працівників Великолепетиського ясел-садка № 4 «Калинка» Великолепетиської селищної ради;
зберегти посади охоронців Великолепетиського ясел-садка № 4 «Калинка» Великолепетиської селищної ради.
У підсумку рекомендовано винести на розгляд чергової сесії селищної ради питання щодо реорганізації Великолепетиського я/с № 4 Великолепетиської селищної ради шляхом приєднання до Великолепетиського ясла/садка № 1 Великолепетиської селищної ради»
Відповідно до постанови КМУ від 03.11.2010 р. № 996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» процедура громадського обговорення витримана організатором у повному обсязі.