Податкова інформує
15 вересня останній день поданняГоловне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує платників податків.
15 вересня 2021 року останній день подання звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1) за серпень 2021 року (п. 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265)).
Як внести зміни у дані про ПРРО
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо внесення змін у дані про ПРРО (крім перереєстрації).
У разі зміни даних про програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), що наявні в Реєстрі ПРРО, які не потребують перереєстрації (зміни назви ПРРО тощо) до контролюючого органу подається заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (далі – Заява за ф. № 1-ПРРО) з позначкою у рядку 1 розд. 1 «Дія» «Зміни (крім перереєстрації)».
При цьому Заява за ф. № 1-ПРРО з позначкою «Зміни (крім перереєстрації)» подається суб’єктом господарювання за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на такому ПРРО.
Внесення змін до Реєстру ПРРО у дані про ПРРО здійснюється в порядку та строки, встановлені для реєстрації.
Детально ознайомитися з роз’ясненням можна в розділі 109.20 ЗІР за посиланням: https://zir.tax.gov.ua/.
Що таке штрафна санкція?
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує платників податків.
Відповідно до ст. 14 п. 1 п.п. 265 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Підписатись на сторінку Facebook Державної податкової служби України: https://www.facebook.com/TaxUkraine.
Підписатись на телеграм-канал ДПС: https://t.me/tax_gov_ua.
Щодо приймання та обробки «Акцизної накладної» у зв’язку з доопрацюванням системи
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує, що з 8 вересня 2021 року відбулись зміни в роботі програмного забезпечення з приймання та обробки «Акцизної накладної».
Так, були внесені контрольні заходи щодо реєстрації акцизних накладних, зокрема:
1) Перевіряється особа, що реалізує пальне, на наявність ліцензії.
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон №481) оптова, роздрібна торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії, у разі відсутності ліцензії реалізація забороняється.
Отже, у разі відсутності у суб’єкта господарювання, який реалізує пальне, діючої або призупиненої ліцензії на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, реєстрація акцизної накладної на реалізацію пального таким суб’єктом господарювання буде відмовлено.
2) Перевіряється доступний обсяг зареєстрованих резервуарів для отримання пального на акцизному складі, на який відвантажується пальне.
Відповідно до ст. 230 Податкового кодексу України платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати: усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; усі акцизні склади – в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРПСЕ).
Контроль здійснюється по достатньому обсягу резервуарів, зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі – Реєстр), на акцизному складі, на який відвантажується пальне. Достатній обсяг розраховується як різниця між загальним обсягом резервуарів, які зареєстровані в Реєстрі, та залишків пального, які за даними СЕАРПСЕ, знаходяться на такому складі.
Отже, у разі відсутності інформації, зокрема, по резервуарам, а також у разі перевищення обсягу отримання, зазначеного в акцизній накладній, достатнього об’єму зареєстрованих резервуарів на акцизному складі, у реєстрації такої акцизної накладної буде відмовлено.
3) Перевіряється допустимий обсяг ТЗ для перевезення пального.
Відповідно до п. 231.1. ст. 231 Податкового кодексу України, акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Враховуючи положення п. 14 «Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 (зі змінами та доповненнями), транспортні засоби реєструються в СЕАРПСЕ як акцизні склади пересувні автоматично у разі, коли такі транспортні засоби зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, під час здійснення яких переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, зокрема, згідно з даними акцизної накладної, складеної в одному примірнику на підставі даних відповідної митної декларації платником акцизного податку, який ввозить пальне або спирт етиловий на митну територію України. При зазначенні транспортного засобу (пересувний акцизний склад) в акцизній накладній обов’язково вказується загальна місткість ємності (секцій), м3.
Зазначаємо, що у разі зміни температури повітря, змінюється обсяг пального, який завантажується в такий транспортний засіб, а не об’єм транспортного засобу. Крім цього, відповідно до норм порядку приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, цистерна може бути заповнена пальним на 0,2 відс. менше від її загального об’єму.
Отже, у разі складання акцизної накладної з обсягом пального, який перевищує загальну місткість ємності (секцій), м3 пересувного акцизного складу, у її реєстрації буде відмовлено.
4) Перевіряється отримувач пального – суб’єкт господарювання – не платник акцизного податку, на наявність ліцензії на зберігання пального.
Згідно зі ст. 15 Закону №481 визначено, що зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Ліцензії на зберігання пального отримуються на кожне місце зберігання пального.
Ліцензії на право зберігання пального видаються за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.
Звертаємо увагу, що суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Крім того, ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють, зокрема, зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на зберігання пального не отримують.
Отже, у разі складання акцизної накладної на суб’єкта господарювання – не платника акцизного податку, за виключенням підприємствам, установам та організацій, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету та підприємств, установ та організацій системи державного резерву, у якого відсутня ліцензія на зберігання пального, у її реєстрації буде відмовлено.
Увага! Питання дня: одноразове декларування
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що Державна податкова служба України на офіційному вебпорталі опублікувала відповідь на запитання: "В який термін необхідно сплатити суму недоплати збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування у разі подання декларантом уточнюючої декларації?".
Детально ознайомитись з інформацією щодо відповіді на питання можна за посиланням: https://bit.ly/3hvdX7F.
Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».
Пресслужба Головного управління
ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі